GO TO MARKET MANAGER (CUSTOMER BASE)

De customer base manager is verantwoordelijk voor het definiëren, ontwikkelen en uitvoeren van de “retentie, migratie (up/down/side), & upselling” strategie voor alle producten(fix, mobile en entertainment) van de residentiële klanten (B2C).


Binnen de positie ga je van insights (aangeboden door een groot team van analisten en CRM manager) naar een strategie dewelke omgezet wordt in campagnes. Deze werk je uit met een het communicatie team. 

Structuur van de marketingafdeling

Binnen de marketing afdeling residential zijn er 7 afdelingen :
 

  • Customer Value proposition (CVP) Connectivity

  • CVP Entertainment

  • CVP Customer journey

  • Afdeling Digitale marketing

  • Afdeling Product & Project management

  • Afdeling Analytics & insights

 

Elk van deze afdelingen heeft een verantwoordelijke director die aan de SVP marketing residential rapporteert.

Binnen de afdeling CVP Connectivity is er een product marketing director connectivity ,  een Go-to-market director en een Customer Base director. De positie rapporteert aan deze laatste.

Scope en verantwoordelijkheden van de functie 

  • Je bent verantwoordelijk, in samenwerking met de Customer Base Marketing Director, voor het creëren van een lange termijn visie mbt retentie, migraties & upselling en het definiëren van de campagne enablers nodig om deze visie ter verwezenlijken.

  • Je bent  verantwoordelijk voor het definiëren en implementeren van een proactieve en reactieve quarterly customer base marketing actieplan voor alle producten.

  • Je bent verantwoordelijk voor het definiëren & implementeren van het campagne management plan als belangrijk deel van het customer base marketing plan: campagne design, campagne doelstellingen, contact plan & campaign portfolio management (plan, build, run)

  • Definiëren, toewijzen en opvolgen van de nodige campagne – en promo budgetten.

  • Analyseren van de churn en migratie resultaten, concurrentie & klantenbehoeftes met de bedoeling de belangrijkste redenen voor de churn & downgrades te identificeren & te valoriseren

  • Expert input aanleveren voor het churn propensity model

  • Aanleveren van input voor wekelijkse churn forecasting van alle producten zodat de churn en revenue targets gerealiseerd worden

  • Het coördineren van de retentie, migratie & upselling activiteiten en daarvoor een “virtueel” team van (senior) managers uit verschillende departementen aansturen (sales, customer service, business intelligence, IT & marketing) bij de uitvoering van deze actvitieten

  • De voortgangsrapportage maken met planning, actielijst en besluitvorming

  • Delen van de methodologie & aanpak met de Go To Market managers uit andere segmenten zoals acquisitie en service/loyalty

  • Implementeren en meewerken aan grote retentie improvement projecten.

  • Reeds ervaring in een meer senior marketinggerichte functie waarvan enkele jaren in een data-gedreven rol gericht op retentie en klantentrouw

  • Goede ervaring met het werken met data en het aanbevelen van marketing campagnes op basis hiervan

  • Ervaring in het mee opzetten van BTL-marketingcampagnes (DM/digital/sms/perso video/…) om nieuwe klanten aan te trekken, bestaande klanten te behouden en/of hun waarde te verhogen

  • Ervaring met churn-predictie modellen is een troef

  • Ervaring in projectmanagement: indirect aansturen van verschillende interne en externe partijen

  • Sterke analystische vaardigheden om consumer insights in acties om te zetten

  • Doorzettingsvermogen & getting-things-done mentaliteit.

  • Teamplayer met sterke interpersoonlijke vaardigheden en goede communicatieskills

Profielschets

Do you feel a fit? 

Then don't hesitate to contact us

© 2019 - Fusion Executive BTW BE0829304963- All Rights Reserved