MARKETING MANAGER (CUSTOMER VALUE PROPOSITION)

In permanente samenwerking met het Product & Project Management team zal je de roadmap continu vorm geven voor de CVP afdeling connectivity en dit met een planningsperspectief van 18 maanden. Hierbij zal je waken over de  productvisie en de prioriteiten en zal je nieuwe proposities ontwikkelen alsmede productervaringen en optimaliseer je  bestaande product line-ups.

In samenwerking met de Go-to-market en de merk, media & communicatie teams, stuur je het design voor de Customer Value propositions voor al de BASE connectivity producten & diensten.

 

Op basis van inzichten in klant en markt evoluties /trends, definieer je de productonderdelen en functies die we nodig hebben om de meest aantrekkelijke producten & diensten te ontwikkelen. Je bepaalt eveneens de prijszetting voor dit aanbod.  

Je bent verantwoordelijk voor de productontwerp en staat in voor een productervaring die de klant stimuleert om het aanbod uit te proberen en dagdagelijks optimaal te gebruiken.

Binnen de 18 maanden ‘road map’ van de Connectivity afdeling, bewaak je de productvisie, de prioriteiten binnen de  commerciële strategie.

 

Structuur van de marketingafdeling

Binnen de marketing afdeling residential zijn er 7 afdelingen :
 

  • Customer Value proposition (CVP) Connectivity

  • CVP Entertainment

  • CVP Customer journey

  • Afdeling Digitale marketing

  • Afdeling Product & Project management

  • Afdeling Analytics & insights

 

Elk van deze afdelingen heeft een verantwoordelijke director die aan de SVP marketing residential rapporteert.

Binnen de afdeling CVP Connectivity is er een product marketing director connectivity die 2 teams heeft:

  • Het Telenet Product marketing team met 3 mensen die werken op de bundels en 2 op Wifi & vaste telefonie

  • Het Base Product marketing team bestaande uit 2 teamleden, waarvan vandaag 1 positie open waarop deze vacature betrekking heeft

Scope en verantwoordelijkheden van de functie 

  • Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van nieuwe diensten, producten/apps. Je ontwikkelt de business case op basis van inzichten verworven zowel extern als via interne experten.  Ook het financiële luik wordt zorgvuldig uitgewerkt.

  • Je denkt mee aan de route2market en de campagnes waarmee de nieuwe proposities in de markt worden gezet. In de uitvoeringsfase neem je de AtotZ verantwoordelijkheid in het concreet uitwerken van het product of diensten aanbod. Dit gebeurt in samenwerking met  de afdeling Project-Management, De verkoop & customer care afdeling van Residential,het IT, digital en juridsich team

  • Je monitort voortdurend de P & L van connectivity alsmede andere  KPI's

  • Je levert de vereiste Product of Dienstgereleateerde documenten aan met de nodige verduidelijking.

  • Je ontwikkelt en onderhoudt het  netwerk van gelinkte collega’s met nadruk op je peers binnen de bredere Liberty Global groep.

  • Minstens 5 jaar marketing ervaring inclusief een deel gericht op produkt marketing binnen de B2C markt.

  • Een conceptuele business marketer die, industrie en consumenten trends en behoeften kan vertalen naar consumentproposities met toegevoegde waarde en kan omzetten naar concrete producteigenschappen en ervaringen.

  • Een analytische geest die in staat is om duidelijke cijfermatige scenario’s op te zetten en de  business cases op te zetten van A tot Z

  • Een sterke affiniteit met technologie en de bekwaamheid  om meer technische productkenmerken en functies te vatten.

  • Ervaring binnen een grotere matrix-structuur waar ‘stakeholder’-management belangrijk is

  • Een zelfverzekerde en geloofwaardige beïnvloeder.

Profielschets

Do you feel a fit? 

Then don't hesitate to contact us

© 2019 - Fusion Executive BTW BE0829304963- All Rights Reserved